Tailsweep topp

Monday 3 June 2013

thonet in my kitchen


Fyra nätauktionsfyndade Thonet-stolar står nu i vårt kök. Jag var faktiskt inte alls nöjd med dem först, då de kändes lite murriga, men nu börjar jag vänja mig vid dem. De är i gott skick, även om en är lite mer blekt än de andra och den är min favorit. Någon har bonat dem, och det tänker jag försöka tvätta bort och då får de nog den rätta bruna färgen. Vår lilla tjej, som faktiskt fyller hela tre år denna vecka, undersöker nyfiket mammas nya köp.


Jag fyller också år i dagarna, och till min födelsedag hör pioner och liljekonvaljer. Ljuvliga!


De här söta vovvarna är salt- och pepparkar från The Standard i NYC. De fanns i flera olika hundraser, och det var nästan omöjligt att välja ett par! Lillasyster älskar dem och jag hoppas de får förbli hela ett tag till..

pics: seventeendoors

Fin ny vecka och tack för att ni kikar in! 




15 comments:

  1. underbara stolar.
    underbara hundar.
    och söt liten tjej.

    och du, grattis!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TACK!!! Och jag ska också passa på att gratulera lite i efterskott på stora dagen!! :)

      Delete
  2. Jättejättejättefint! Och grattis :)

    ReplyDelete
  3. åh bilderna påminner om köket här hemma :) men jag har inte thonet utan öglanstolarna och konstatera just igår att det är så obekvämma , så nu ska de ut ....antar att dina är desto skönare ...och betydligt snyggare :)

    / Pernilla

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lycka till med nya stolar, vad blir det istället?!

      Delete
  4. Vår dotter fyller oxå år denna veckan. Stort grattis till er alla! Helt underbara små hundar. Förstår att dottern gillar dom. Kika in hos mig, jag tror det är den snyggaste ungkarlslyan jag sett. Kram Anita

    ReplyDelete
  5. What sweet lovely kitchen that is. Love the interiors. Got my eye on your next posts.

    ReplyDelete
  6. Have a wonderful kitchen, white and beautiful as I like. Thonet chairs are beautiful. I admire your work and your blog!
    beautiful. I invite you to visit us if you like Moroccan inspiration
    http://dar-amina.blogspot.com.es/
    Amina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tank you, I Will check out your blog!

      Delete
  7. superfina! passar hur fint som helst i ditt kök. /camxx

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.